Klikni ovde za pomoć kod unosa

EDITOR EXTRA CENOVNIKA

Velika konkurencija na tržištu uzrokovala je pojavu različitih komercijalnih uslova, unutar jedne firme, u zavisnosti od statusa, krakteristika poslovnih partnera. U Lidder-u je to dovelo do toga da se, pored standardnog, mogu postaviti još 19 dodatnih, ekstra cenovnika, po svakom šifarniku. Svakom komitentu se može postaviti jedan od tih 19 cenovnika.
Osnovna upotreba
Da bi se mogli koristiti dodatni cenovnici potrebno je prvo u opcijama Firme, u delu „Cene/cenovnici“, označiti opciju „Upotreba dodatnih cenovnika koji se vezuju za komitenta“. Napominjemo da se ta opcija ne može uključiti ako prethodno nije uključena opcija „Upotreba dinarskog cenovnika – po artiklu i magacinu“. Ako je opcija uključena može se preći na formiranje dodatnih cenovnika. Počinje se tako što se prvo uđe u šifarnik artikala za koje se postavlja cenovnik (Konti / Šifarnik), potom se komandom „C“ poziva meni sa opcijama iz koje se izabere „Editor dodatnih 19 cenovnika“. Strelicama levo/desno vrši se promena rednog broja cenovnika, od 1 do 19 i nazad. Unos cene i procenta rabata započinje se pritiskom na Enter na željenom artiklu, pa unosom odgovarajućih vrednosti.

Formiranje na osnovu standardnog cenovnika
Dodatni cenovnik se može veoma lako formirati na osnovu cena iz standardnog cenovnika. Pritiskom na komandu „C“ Lidder te pita „Postavljaš cene iz cenovnika za artikle čija je cena nula?“, a po potvrdnom odgovoru dodatni cenovnik će biti popunjen cenama iz osnovnog (standardnog) cenovnika. Iz prethodnog pitanja se vidi jedna dodatna mogućnost, a to je da se pre kopiranja cena iz osnovnog cenovnika mogu ručno postaviti željene cene na pojedine artikle, a ova komanda ih neće obrisati, nego će popuniti samo one artikle čija je cena 0. Ako želiš postaviti kompletan cenovnik, bez obzira na prethodni unos, onda prvo komandom „Shift+C“ postavi sve cene u dodatnom cenovniku na 0, a potom komandom „C“ prebaci cene iz osnovnog cenovnika. Obzirom da dodatni cenovnik nema smisla ako su na njemu iste cene kao u osnovnom, onda ih je potrebno korigovati za određeni koeficijent. Ako cene u nekom od dodatnih cenovnika nisu unete već su "nasleđene" iz osnovnog cenovnika, one će biti prikazane posebnom bojom tako da će biti jasnije koje se cene menjaju komandama koje koriguju trenutno odabrani cenovnik.
Korekcija cenovnika za zadati koeficijent i zaokruživanje
Cene označene plavom bojom predstavljaju predlog cene iz glavnog cenovnika. Pre nego što ih uvećate za određeni postotak morate ih komandom "C" kopirati i cene će biti upisane u novi cenovnik i označene belom bojom.
Formirani dodatni cenovnik može se korigovati za određeni koeficijent komandom „L“ (ako se cena uvećava onda je koeficijent veći od 1, a ako se smanjuje onda je manji od 1 ali veći od 0). Obrati pažnju da Lidder predlaže koeficijent „1.10“ (uvećanje za 10%) i ako pritisneš Enter cenovnik će automatski biti promenjen. Zaokruživanje cena je još jedna mogućnost napravljena da olakša sprovođenje željene cenovne politike. Posle unosa koeficijenta za promenu cena (koji može biti i 1 kada ne želiš promena cene, već samo zaokruživanje) Lidder postavlja pitanje o vrsti zaokruženja: 0 – bez zaokruženja; 1 – zaokruženje na 50 para; 2 – zaokruženje na 1 dinar; 3 – zaokruženje na 5 dinara i 4 – zaokruženje na 10 dinara. Još jednom napominjemo da se ova opcija odnosi na ceo cenovnik, a ne samo na označeni artikal.
Rabatne kategorije
Dodatni cenovnici omogućavaju sprovođenje višestruke rabatne politike tako što svaki artikal u svakom od ovih cenovnika može imati, pored različite cene, i različit rabat, što u korelaciji sa postavljenim rabatom komitenta otvara veliku mogućnost za kombinovanje, odnosno korekciju u skladu sa zahtevima tržišta. Postoji određena zakonitost u primeni rabatnih grupa, a to je da Lidder prvo uzima rabat iz dodatnog cenovnika (koji je pridružen kupcu), pa ako je taj rabat jednak nuli onda uzima rabat koji je postavljen kod samog kupca. Ako želiš da pojedini artikli nemaju rabat (bez obzira šta je postavljeno kod kupca), onda u cenovniku unesi vrednost za rabat manju od nule, najbolje je uneti "-1". To je znak da niko neće dobiti rabat za taj artikal. Ako želiš kupcu da uskratiš rabat za bilo koji artikal, onda kod istog kupca (u šifarniku komitenat) postavi da je rabat "-1", i taj kupac neće dobiti rabat ni za jedan artikal, bez obzira šta piše u cenovniku.
Komande:

Enter

Unos/izmena obeležene cene/rabata.

P

Štampanje cenovnika.

L

Promena cenovnika koeficijentom i zaokruženjem.

*

R

Pozicioniranje na željenu šifru.

Postavljanje rabata svim artiklima.

T

Početak traženja rtikla u cenovniku po nazivu.

O

Nastavak traženja artikla po nazivu.

C

Popunjavanje cenovnika cenama iz osnovnog cenovnika za artikle čija je cena 0 (nula).

Q

Dodavanje novih šifara artikala koje su otvarane u šifarniku dok je opcija "Upotreba dodatnih cenovnika koji se vezuju za komitente" bila isključena.

Shift+C

Postavljanje kompletnog cenovnika na 0 (nula)

Strelice levo/desno

Prelazak sa jednog na drugi cenovnik